fredag 4. oktober 2013

KMP12 47 Tonekollen

Kjentmannspost 47 i 2012-heftet,
Tonekollen. Tilgi Blair Witch-effekten
Start og Stopp: Søndre side av Tonevannet (5 K fra Bysetermåsan, 2K fra Vangen turisthytte)
Tid og Distanse; 1 t / 3K (fra Tonevannet. Fra Bysetermåsan, ca 6K)
Slik artet det seg: Det var køl mørkt da jeg tok denne posten. Jeg gikk fra Tonevann ca 4-500 meter langs blåsti mot Luttjern. Tok av fra blåsti ved et skilt som sier at dette er en nasjonalpark. Tydlig sti, men umerket opp mot toppen. Jeg gikk først opp til trig-punktet, men mente det kunne være lenger og gikk ned på andre siden et stykke, før jeg snudde og gikk tilbake. Posten sto på en liten ekstratopp før trig-punktet. Den toppen med best utsikt (om det hadde vært lyst). Treffer man rett på, er det neppe mer enn 800 meter fra Tonevannet.

Andre gang jeg var her. Første gang ca 2001, også da en kjentmannspost.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar